آخرین اخبار روز استان های ایران

انجمن‌ها نباید خود را وابسته به دولت و حاکمیت کنند

انجمن‌ها نباید خود را وابسته به دولت و حاکمیت کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: انجمن‌ها نباید خود را وابسته به دولت و حاکمیت کنند و به جای پرداختن به امور جزئی و خرد باید به اقدامات کلان بپردازند و قطعا انجمن‌ها با برند و اعتبار خود می‌توانند با کمک این اداره کل درآمدزایی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدحسین فائزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در نشست با اعضای انجمن خوشنویسان استان قزوین در دفتر انجمن خوشنویسی که با حضور مریم یزدی‌نژاد معاون هنری اداره ارشاد و اعضای انجمن خوشنویسان استان برگزار شد، اظهارکرد: ما در بیان موضع خود هیچ ابایی نداریم و فرامتن و فراقانون چیزی نگفته و عمل نمی کنیم و وقتی انتخابات انجمن به‌صورت کاملا قانونی برگزار شده و مطابق با نظر همگان بوده است ما نیز تمکین خواهیم کرد چراکه در فرآیند انتخابات هم گزارش سوئی دریافت نشده است.

او افزود: گرایشات سیاسی و اختلافات جناحی برای ما هیچ موضوعیتی ندارد و معتقدم یک ‌مدیر زمانی صاحب شأن است که به درستی وظایفش را انجام دهد نه اینکه به دنبال کسب مال و مقام باشد چراکه به فرموده امام صادق(ع) "هرکس که طالب جاه‌طلبی باشد، ملعون است" لذا ما و همچنین سایر مسئولین باید وظایفمان را در قبال مردم تمام و کمال انجام داده و مسائل و مشکلات‌شان را مرتفع سازیم.

فائزی گفت: اینکه هنرمندی از روی فشارهای معیشتی اقدام به فروش آثار و تابلوهای هنری‌اش به صورت سنتی می‌کند، در واقع به نوعی نشانگر کاستی ما در حیطه وظایفمان است، بنابراین از طریق این انجمن می‌توان برای رفع مشکلات معیشتی مردم و یا حداقل هنرمندان قشر خودش یعنی خوشنویسان اقدامات مثمر ثمری انجام داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین ادامه داد: باید انجمن و اداره کل به یک مسیر واحد و قانونی برسد و بکوشیم با رعایت خط قرمزهای‌مان که همانا کشور، میهن عزیز و نظام جمهوری اسلامی است، مشکلات و حواشی که در شأن شهرمان نیست را حل کرده و با زبان مشترک با یکدیگر کار کرده و همکاری داشته باشیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: انجمن‌ها نباید خود را وابسته به دولت و حاکمیت کنند و به جای پرداختن به امور جزئی و خرد باید به اقدامات کلان بپردازند و قطعا انجمن‌ها با برند و اعتبار خود می‌توانند با کمک این اداره کل درآمدزایی داشته باشند.

او در این خصوص توضیح داد: حرفه اصلی انجمن نباید کلاس‌داری باشد بلکه باید کاری کند که در سطح شهر کلاس‌های خوشنویسی بسیاری برگزار شود علاوه بر اینکه اشتغال‌زایی زیادی را می‌توان از طریق همین انجمن انجام داد لذا مادامی که انجمن‌ها برای مردم کار کرده و در مسیر رفع مسائل مردم بکوشند، ما نیز با تمام آنچه در توان داریم از آنان حمایت می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در پایان برای ادامه همکاری انجمن با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، پیشنهاد طراحی یک‌پلان مدت‌دار شش‌ماهه، یک‌ساله و دوساله را برمبنای رویکرد اقتصادی داد و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک بتوان ورودی این اداره کل را به نمایشگاه فروش آثار خوشنویسان تبدیل کرد.

46

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا