رپورتاژ

استایل با شومیز مناسب بیرون

استایل با شومیز مناسب بیرون

یکی از انواع مدل‌های لباس زنانه، شومیز است. درواقع شومیز به شکل همان لباس‌های مردانه جلوباز است که حالا به‌صورت لباس زنانه دکمه‌دار و جلوباز درآمده است. شومیزها در مدل‌ها و طرح‌های متفاوتی با پارچه‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. در میان مدل‌های مختلف شومیزها، رنگ‌های زنده و شاد، برش‌های باز، یقه نوزادی یا یقه‌گرد و پارچه‌های پوپلین شومیزها طرف‌داران بیشتری دارند. به طور خاص، الگوهای گل مینی به‌عنوان پرطرف‌دارترین طرح‌ها در بین مدل‌های شومیز زنانه در تابستان جلب‌توجه می‌کنند. در ادامه مقاله چند مدل استایل با شومیز مناسب بیرون رفتن معرفی می‌کنیم.

شومیز یکی از انواع لباس‌های پرکاربرد برای بانوان است که می‌توانند با هر نوع دامن و یا شلواری  آن را ست ­کنند و یک استایل خاص و متفاوت داشته باشند. علاوه بر این از شومیز می‌توان در زیر سارافون، بیلر و سرهمی استفاده کرد.

مبداء لباس شومیز کجاست؟

لباس شومیز سفید درگذشته مانند یک لباس معمولی بود برای آقایان که به همراه شلوار آن را می‌پوشیدند و برای خانم‌ها نیز، به‌عنوان زیر لباسی برای جذب تعرق بدن و همچنین جلوگیری از کثیف شدن لباس‌های اصلی استفاده می‌شد؛ بنابراین این مدل لباس در دوره قرون‌وسطی بین خانم‌ها و آقایان محبوبیت داشته و از نوعی پوشش روم که تونیکا نام داشت، طراحی شده است.

استایل‌های مختلف با شومیز برای بیرون رفتن

در ادامه مقاله چند مدل استایل با شومیز برند مناسب بیرون رفتن ذکر می‌کنیم و به بررسی هرکدام می‌پردازیم:

شومیز و شلوار جین

یکی از مدل‌های استایل با شومیز مناسب بیرون، ست شومیز و شلوار لی دخترانه است که این ترکیب، یکی از ترکیب‌های بی‌نظیر برای دختران جوان است که در دورهمی‌ها و مهمانی‌ها نیز بسیار شیک و زیبا است و ظاهری خاص به شما می‌بخشد.

توجه داشته باشید که در انتخاب و خرید شومیزها، همیشه شومیزهایی که از پارچه با کیفیتی تولید شده‌اند را انتخاب کنید. این مدل شومیزها علاوه بر اینکه در برابر شستشو مقاوم هستند و می‌توان در مدت‌زمان بسیاری آن‌ها را با همان کیفیت روز اول پوشید، ظرافت و لطافت بالایی نیز دارند. قطعاً پوشیدن یک شومیز سایز بزرگ مجلسی به همراه شلواری از جنس لی سبب زیبایی استایل شما می‌شود.

شومیز مجلسی

از دیگر مدل‌های استایل با شومیز مناسب بیرون، ست شومیز با شلوارهای گشاد است. باتوجه‌به اینکه امسال انواع مختلف شلوارهای گشاد، ترند شده است، انتخاب را کمی دشوار می‌کند اما در کنار تنوعشان، بسیار زیبا هستند و انتخاب را برای شما لذت‌بخش می‌کنند. متناسب با هر استایل و سلیقه‌ای می‌توانید مدل شلوار گشاد را  با یک شومیز شیک دخترانه ست ­کنید.

نکته قابل‌توجه دیگر اینکه، شومیزهایی هستند که به‌صورت سرهمی با شلوارهای گشاد دوخته می‌شوند و مناسب تفریح به‌خصوص در فصل تابستان هستند. به این خاطر که بسیار راحت هستند و به شما حس خوبی می‌دهند.

1-     ست شومیز با شلوار مجلسی

یکی دیگر از مدل‌های استایل با شومیز مناسب بیرون، ست شومیز با شلوار مجلسی است. شومیز‌ها مدل‌های مختلفی دارند؛ اما شومیز‌های بلند و کوتاهی که از جنس حریر و یا کرپ هستند برای ست‌کردن با یک شلوار مجلسی راسته علاوه بر اینکه استایلی شیک و زیبا به شما می‌دهد در مهمانی‌ها جذابیت بیشتری نیز دارند. برای ست‌کردن شومیز مجلسی با شلوار می‌توانید از شلوار‌های جین و پارچه‌ای استفاده کنید.

2-     شومیز مجلسی با شلوار جین

یکی دیگر از مدل‌های استایل با شومیز مناسب بیرون، ست شومیز با شلوار جین است. باید بگوییم از جمله لباس‌های ضروری که هر خانمی باید از آن در کمد خود داشته باشد، شومیزها هستند. به این خاطر که جزء لباس‌هایی هستند که می‌توان آن را به‌راحتی با هر استایلی ست ­کرد. شومیزهای بلند و کوتاه را می‌توان با انواع شلوارهای کتان و جین، ست کرد و ترکیبی فوق‌العاده جذاب ساخت.

ترکیب شومیز مجلسی با شلوار جین، این امتیاز را دارد که مناسب هر موقعیت و هر مکانی باشد و لذا به آن توجه مخصوصی می‌شود. مدل‌های مختلفی از شومیزها در بازار موجود است که اکثر آنها با شلوار جین، فوق‌العاده به نظر می‌رسند. شما می‌توانید یک شومیز سفید را با شلوار جین ست ­کنید و از استایل ظریف، شیک و جذابی که حاصل می‌شود نهایت لذت را ببرید.

5- ست شومیز با مانتو

از دیگر مدل‌های استایل با شومیز مناسب بیرون، ست شومیز با مانتو است. باتوجه‌به اینکه در کشورمان نمی‌توان شومیزهای کوتاه پوشید، می‌توانید شومیزهای زیبایی که در طرح‌ها و مدل‌های جذابی طراحی و تولید شده‌اند را با مانتو ست کنید. پوشیدن شومیز سفید ارزان در زیر مانتو بین خانم‌های ایرانی خیلی ترند شده است. به‌خصوص شومیز‌های حریر که در زیر مانتو‌‌های طرح‌دار، بسیار شیک و جذاب است و به شما ظاهر و استایلی بسیار زیبا می‌بخشد. البته اگر مانتوی شما اسپرت است، بهتر است برای ست­شدن آن، از شومیز‌های نخی استفاده کنید.

ترفندهایی برای جذاب کردن استایل شومیز

برای اینکه استایلی جذاب و شیک با شومیزها داشته باشید، در ادامه چند مورد از ترفندها را معرفی می‌کنیم:

1- ترفند اول این است که آستین‌های شومیزتان را تا آرنج تا کنید اما سرآستین را نپوشانید. این ترفند استایل و راحتی روزمره را نشان می‌دهد که برای بیرون بسیار مناسب و شیک است.

2- ترفند دیگر به سبک فرانسوی است. به این صورت که قسمت جلوی شومیز را در دامن و یا شلوار خود قرار دهید. مراقب باشید پشت شومیز و کناره‌های آن بیرون باشد. این استایل مخصوصاً برای دخترهای جوان بسیار موردپسند است و شما را زیبا و متفاوت می‌کند.

3- از دیگر ترفندهای رایج که بیشتر آن را انجام می‌دهند، این است که دو تا سه دکمه پایین شومیز را نبندید. حالا دو طرف آن را بگیرید و گره بزنید. برای باز نشدن آن، می‌توانید به‌جای یک گره، دو گره بزنید. این استایل بیشتر اسپرت است و مناسب بیرون و محیط‌های دوستانه و دورهمی است.

سخن پایانی

در این مقاله از زینا به بررسی چند مدل استایل با شومیز مناسب بیرون رفتن پرداختیم. همان‌طور که گفتیم شومیز یکی از انواع لباس‌های پرکاربرد برای خانم‌ها است که می‌توانند آن را با هر نوع دامن و یا شلواری ست کنند و یک استایل خاص و متفاوت داشته باشند. همچنین گفتیم که شومیزها جزء لباس‌هایی هستند که می‌توان آن­ها را به‌راحتی و با هر استایلی ست کرد؛مثلا میتوانید برای لباس خواستگاری و یا بله برون نیز از شومیز استفاده کنید. بنابراین اگر می‌خواهید که بیرون بروید و در ست‌کردن شومیز خود، سردرگم هستید، می‌توانید استایل‌هایی را که در این مقاله معرفی کردیم، استفاده کنید و لذت ببرید.

نوشته های مشابه

5 دیدگاه

  1. من از مزون شقایق تفرشی برای بله برون خواهرم شومیز خریدم کاراشون خیلی شیکه

    در جواب اون آقا هم خب لباسه دیگه وقتی به کار بیاد آدم میپوشه
    شومیز برای ما خانم ها تو ایران خیلی کاربردیه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا