پزشکی

بیماران تب‌دار در سفر اربعین این خوراکی ها را مصرف کنند

کارشناس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت خوزستان گفت: در مراقبت تغذیه‌ای بیماری‌های عفونی، اولویت با تامین پروتئین است و سپس باید ویتامین‌ها، املاح و کربوهیدرات تامین شود. پروتئین در منابع حیوانی در انواع گوشت، تخم مرغ، شیر و لبنیات و در منابع گیاهی در حبوبات و غلات یافت می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز،سیده معصومه تقی‌زاده با اشاره به چگونگی مراقبت‌های تغذیه‌ای در بیماری‌های تب‌دار برای بیماران در مراسم اربعین حسینی(ع)، اظهار کرد: بهترین غذا برای بیماران تب‌دار سوپ و آب‌میوه است و مصرف فرآورده‌های لبنی مانند شیر، ماست، دوغ و پنیر و زرده تخم مرغ نیز برای این بیماران مناسب است.

تقی‌زاده عنوان کرد: ویتامین و املاح معدنی نیز با مصرف کافی میوه‌ها و سبزی‌ها تامین می‌شوند. نان و غلات، حبوبات، سبزی‌ها و میوه‌ها نیز از منابع مهم کربو هیدرات‌ها هستند.

وی بیان کرد: نوشیدنی‌های خنک و نسبتا شیرین مانند آب لیمو و شکر نیز برای بیماران تب‌دار مجاز و مناسب است. شیر نیز بهترین نوشیدنی است که انرژی، پروتئین، بعضی ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم را تامین می‌کند.

کارشناس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت خوزستان گفت: مصرف میوه و سبزی هم در صورتی که به خوبی شست‌وشو شده باشند توصیه می‌شود. مصرف سوپ حاوی مقدار کمی نمک نیز برای جبران سدیم در بیماران تب‌دار ضروری است.
منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا