رپورتاژ

کورن هول بازی پرتاپ به چاله هر آنچه باید در مورد این بازی بدانید

از اوایل سال ۱۴۰۱، ستارگان سپهر سپنتا به عنوان یک شرکت ورزشی، با تمرکز بر تولید تجهیزات بازی کورن هول یا به عبارتی بازی پرتاب به چاله در ایران تشکیل شد. این شرکت، با پشتوانه‌ی ساختارهای مدرن و جمع‌آوری اطلاعات گسترده، به دنبال ارائه‌ی بهترین محصولات جهت توسعه و ترویج فعالیت‌های ورزشی در کشور بود.

کورن هول
کورن هول

در مهرماه ۱۴۰۱، ستارگان سپهر سپنتا به شکل رسمی به عنوان یک شرکت ورزشی تشکیل شد و در همین زمان مکاتبات مستمر با سازمان کورن هول امریکا آغاز شد. این تعاملات با هدف بهره‌مندی از تجارب جهانی و ارتقاء استانداردهای تولید به گام انداخت.

ارادت به کیفیت و توسعه‌ی تخصص فنی، شرکت را در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به موفقیت در گرفتن مجوز تولید تجهیزات و لوازم ورزشی رساند. در همین زمان، برند “کورن هول” نیز به عنوان نمادی از کیفیت و تخصص در تولید ورزشگاه‌ها و لوازم ورزشی در ایران ثبت شد.

خدمات و ویژگی ها

تولید تجهیزات و لوازم ورزشی با بالاترین استانداردها در ایران.
اخذ مجوزهای رسمی از سازمان کورن هول امریکا.
تضمین بهترین کیفیت در تمامی محصولات.
پیشرفت و توسعه:

ستارگان سپهر سپنتا با افتخار به عنوان تنها مرجع تخصصی ثبت شده در تولید تجهیزات و لوازم ورزشی در کشور، به ترویج فعالیت‌های ورزشی و ایجاد تجهیزاتی با کیفیت بی‌نظیر در ایران ادامه می‌دهد. این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد و به ورزش در کشور ارزش افزوده می‌دهد.

با بازی مهیج کورن هول آشنا شوید

اگر می خواهید با یکی از مهیج ترین بازی های آمریکای شمالی با نام چاله ذرت (CornHole) آشنا شوید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. این بازی مهیج را هر کسی با هر سن و شرایط جسمانی می تواند انجام دهد و در آن برنده شود.

از آنجایی که همه اعضای خانواده یا افراد با سنین مختلف می توانند در این بازی مهیج و سرگرم کننده شرکت کنند، کورن هول در سراسر دنیا طرفداران بسیاری پیدا کرده است. شرکت ستارگان سپهر سپنتا افتخار دارد تا این بازی را به شما مخاطبان عزیز معرفی کند.

بازی پرتاب به چاله
بازی پرتاب به چاله

تاریخچه بازی کورن هول (CornHole)

هیچکس نمی داند این بازی اولین بار در کجا ابداع شده است. بعضی ها می گویند که اولین بار در قرن چهاردهم در آلمان این بازی انجام شد. برخی دیگر این بازی را مختص قبیله بلک هاوک ایلینویز می دانند. اما به احتمال زیاد بازی چاله ذرت (CornHole در حدود سال 1800 میلادی و توسط یک کشاورز ابداع شده است.

کورن هول
کورن هول

این بازی از هر کجا که آمده باشد امروزه طرفداران بسیاری دارد. در امریکا بسیاری از مردم را می بینید که در پارکینگ های خود مشغول انجام نسخه ای از این بازی هستند. در سال 2011 نیویورک تایمز تیتری جنجالی درباره این بازی زد و اعلام کرد که محبوب ترین بازی در امریکا است.

بازی پرتاب به چاله (کورن هول) چگونه انجام می شود؟

برای شروع این بازی شما به 2، 4 یا 8 نفر بازیکن احتیاج دارید. تعداد شرکت کنندگان باید زوج باشد تا بتوانند به صورت تیمی و دو به دو با یکدیگر رقابت کنند. برای هر بازیکن باید یک تخته شیب دار با یک سوراخ در آن و 4 تا 8 عدد کیسه هم داشته باشید.

جالب است بدانید که نام این بازی از ماهیت همین کیسه ها گرفته شده است. در ابتدا کیسه ها را با دانه ذرت پر می کردند و چون باید آن ها را در سوراخ انداخت، به آن کورن هول گفته شد. شما می توانید از کیسه لوبیا، نخود یا حتی کیسه های آماده حاوی ذرات پلاستیکی استفاده کنید.

بازی پرتاب به چاله (کورن هول)
بازی پرتاب به چاله (کورن هول)

دو رقیب در مقابل هم قرار می گیرند. فاصله میان دو حریف بر اساس توان جسمانی و سن آن ها انتخاب می شود. در جلوی پایهر فرد تخته حریف او قرار می گیرد. حالا نوبت آن است که بازیکنان کیسه ها را به سمت تخته خودشان که در طرف حریف است پرتاب کنند.

اگر کیسه داخل چاله بیفتد سه امتیاز می گیرند. اما امتیازدهی به اینجا ختم نمی شود. در صورتی که کیسه شما روی تخته شیب دار قرار بگیرد هم یک امتیاز دریافت می کنید. البته در کشورهای مختلف ممکن است قوانین دیگری را هم برای انجام بازی چاله ذرت (CornHole در نظر بگیرند. اما قوانین اصلی همین است که به شما گفتیم.

مسابقات جهانی چاله ذرت (کورن هول)

در سال 2005 میلادی سازمان کورن هول امریکا (ACO) توسط فردی با نام Frank Geers تأسیس شد. تمام مسابقات و تورنمنت های چاله ذرت( زیر نظر این سازمان برگزار می شود. پس اگر قصد شرکت در این مسابقات را دارید باید شرایط موردنظر این سازمان را داشته باشید.

قوانین بازی پرتاب کیسه

انداختن هر کیسه 6 اونسی پر شده با ذرت در سوراخ تخته 3 امتیاز و روی تخته 1 امتیاز. اولین بازیکن یا تیمی که 21 امتیاز بگیرد، برنده است. فاصله هر سوراخ تا سوراخ دیگر 33 فوت یا از جلوی هر تخته 27 فوت است. پرتاب کیسه یک بازی ساده و اعتیادآور در حیاط خانه است. قوانین کامل‌تر بازی را در ادامه بخوانید.

تاریخچه مختصر پرتاب کیسه

بازی سوراخ ذرت یا همان‌طور که بعضی دوست دارند آن را صدا کنند، پرتاب کیسه، یک بازی کلاسیک آمریکایی در فضای باز است. تاریخچه پرتاب کیسه نامشخص است و داستان‌های باورپذیر زیادی دارد. این داستان‌ها با علاقه بیشتر و بیشتر مردم به بازی در اینترنت پخش می‌شوند. این کار تعیین منشا بازی را پیوسته سخت و سخت‌تر می‌کند. اینکه چه کسی آن را اختراع کرد و برای اولین بار در کجا پخش شد، بحث داغی در سراسر کشور است. من تاریخ را به مورخان واگذار می‌کنم و فقط بازی می‌کنم. پرتاب کیسه سرگرمی مهمانی‌های پشت ماشینی، ساحل‌نشینی و مهمانی‌های حیاط خلوت بی‌شماری است. در اینجا قوانین رسمی بازی پرتاب کیسه آمده است.

تجهیزات پرتاب کیسه

2 تخته پرتاب کیسه، تخته پرتاب کیسه اصولا سکویی بلند با یک سوراخ 6 اینچی در آن است. سطح تخته ها باید 2 فوت در 4 فوت و زاویه دار باشد تا پشت تخته حدود 7 اینچ بالاتر از جلوی تخته باشد. سوراخ 6 اینچی در مرکز و در فاصله 9 اینچی از بالای تخته قرار می‌گیرد. 8 کیسه 6 اینچ در 6 اینچ؛ چهار عدد از هر رنگ برای تیم‌های مقابل. کیسه ها باید هر کدام یک پوند وزن داشته باشند.

فاصله بین تخته‌های پرتاب کیسه

تخته ها باید 27 اینچ از لبه جلوی هر تخته فاصله داشته باشند. این باعث می شود سوراخ‌ها دقیقا 33 اینچ از هم فاصله داشته باشند.

2 یا 4 بازیکن

پرتاب کیسه را می توان با 2 یا 4 بازیکن بازی کرد. اگر با 2 بازیکن بازی کنید، بازی انفرادی و زمانی که با 4 بازیکن بازی کنید، بازی تیمی محسوب می‌شود.

بازی تیمی پرتاب کیسه

در بازی تیمی یک بازیکن از تیم الف و یک بازیکن از ترکیب تیم ب کنار هم در کنار هر تخته بازی می‌ایستند. کیسه‌ها به طور نوبتی پرتاب می‌شوند. یک بازیکن از تیم الف یک کیسه را پرتاب می‌کند و سپس یک بازیکن از تیم ب یک کیسه را پرتاب می‌کند، تا زمانی که هر 4 کیسه پرتاب شود. وقتی همه کیسه‌ها در یک دور پرتاب شدند، امتیازها جمع می‌شوند و دور بعدی از تخته تیم مقابل شروع می‌شود و شرکای تیم مقابل به نوبت کیسه‌هایشان را پرت می‌کنند. تیمی را که اول پرتاب می‌کند با پرتاب سکه مشخص کنید و دور بعدی، اولین پرتاب به تیمی می‌رسد که دور قبل را برد. دور ادامه می‌یابد تا زمانی که یکی از تیم ها به امتیاز 21 یا بیشتر برسد.

بازی تیمی پرتاب کیسه
بازی تیمی پرتاب کیسه

بازی انفرادی پرتاب کیسه

بازی انفرادی مانند بازی تیمی است با این تفاوت که باید نوبتی به سمت تخته بروید تا امتیاز خود را بگیرید و جمع کنید و سپس کیسه‌ها را به عقب پرتاب کنید. هنگام بازی به صورت انفرادی باید طرفین را عوض کنید. بنابراین در دور اول بازیکن الف در سمت راست تخته و در دور بعدی بازیکن الف در سمت چپ تخته خواهد بود.

نحوه امتیازگیری در پرتاب کیسه

امتیازها بر اساس محل فرود کیسه‌ها نسبت به تخته‌ها تعیین می‌شوند. وقتی کیسه‌ای از سوراخ عبور می‌کند سه امتیاز و اگر کیسه روی جعبه بیفتد یک امتیاز به دست می‌آید. کیسه‌هایی که از سوراخ یا از جعبه آویزان هستند اما با زمین تماس ندارند 1 امتیاز محسوب می‌شوند. اگر کیسه‌ای از جعبه آویزان باشد اما با زمین تماس داشته باشد یا اگر کیسه‌ای از جلوی جعبه آویزان باشد و با کیسه دیگری نگه داشته شود، امتیازی به دست نمی آید، مگر اینکه بتوانید کیسه را بدون حرکت دادن دیگری از روی زمین بردارید. اگر هر زمان کیسه به زمین برخورد کرد، هیچ امتیازی برای آن کیسه تعلق نمی‌گیرد.

چگونه یک کیسه را پرتاب کنیم

صادقانه، می‌توانید کیسه را به هر طریقی که می‌خواهید پرتاب کنید تا زمانی که به تخته دیگر در فاصله 27 فوتی برسد. برخی از روش‌های پرتاب کیسه‌ها موفق‌تر از روش‌های دیگر هستند. محبوب‌ترین روش در بین بازیکنان حرفه‌ای، پرتاب با قوس زیبا و چرخش صاف کیسه است. برای چرخش صاف، ابتدا باید کیسه را صاف کنید و تقریباً مانند فریزبی آن را بگیرید. با حرکت نرم بازو در حالی که کیسه را رها می‌کنید و به سمت وسط تخته هدف می‌گیرید، کمی آن را بچرخانید.

چگونه یک کیسه را پرتاب کنیم
چگونه یک کیسه را پرتاب کنیم

جمع کردن امتیاز در پرتاب کیسه

امتیازها پس از هر دور جمع و باطل می‌شوند. تیمی که بالاترین امتیاز را در یک دور خاص داشته باشد، تفاوت بین امتیاز خود و تیم های مقابل را به امتیاز کل خود اضافه می‌کند. اگر هر دو تیم در هر دور امتیاز یکسانی داشته باشند، هیچ امتیازی به هیچ یک از تیم ها تعلق نمی‌گیرد. امتیاز ثابت می‌ماند و اولین پرتاب به تیمی می‌رسد که در دور قبل افتخاری داشت.

جمع کردن امتیاز در پرتاب کیسه
جمع کردن امتیاز در پرتاب کیسه

نمونه دیگری از جمع کردن امتیاز: اگر تیم الف 7 امتیاز و تیم ب 4 امتیاز روی تخته کسب کند، به تیم الف 3 امتیاز تعلق می‌گیرد. 4 امتیاز اول باطل می‌شود. اکنون که قوانین را می‌دانید، می توانید بازی پرتاب کیسه را استاد شوید!

نکته جالب در مورد این بازی در فضای باز این است که ساده است و نیازی به تلاش زیادی برای راه‌اندازی ندارد. تنها چیزی که نیاز دارید چند تخته بازی، چند دوست و چند ذرت است و مطمئنا اوقات خوبی را سپری خواهید کرد!

سخن پایانی

در این مقاله ما بازی چاله ذرت و یا کورن هول را بررسی کردیم و جزئیاتش را مورد بررسی قرار دادیم.. همچنین در این بازی بازیکنان به صورت یک نفره در کنار هم دو نفره و یا چند نفره می توانند قرار گیرند .

روند امتیاز بر اساس 3 امتیاز می باشد. در صورتی که کیسه ها روی تخته قرار گیرند یک امتیاز برای بازیکن ثبت می شود ولی وقتی از سوراخ رد شود سه امتیاز ثبت خواهد شد . در آخر نیز باید بدانید که در این بازی همه می تونن بازی کنن همه می تونن برنده باشن .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا