آخرین و جدیدترین اخبار ورزشی

نکات مهم بازی فوتبال دستی و روش های گلزنی

آموزش نکات مهم بازی فوتبال دستی برای علاقه‌مندان به بازی حرفه‌ای مطابق با تکنیک‌های این ورزش پرتحرک و اکتیو ضروری است. پس ابتدا این نکات را فراگرفته، سپس با تمرین و ممارست آن‌ها را درون خود نهادینه نمایید. در ادامه نیز با انجام بازی‌های رقابتی در عمل این تکنیک‌ها را به کار بسته و باتجربه‌های مکرر به این ترفندها تسلط یابید. بدین ترتیب به‌راحتی در دسته حرفه‌ای‌ها قرار می‌گیرید. البته برای آنکه بازی عالی را از خود به نمایش بگذارید، به تجهیزات حرفه‌ای نیز نیاز دارید.  با خرید فوتبال دستی از گروه ورزشی رویال خود را در مسیر شکوفایی و رسیدن به تفریح و ورزشی بانشاط کمک نماید.

گروه ورزشی رویال (ROUAL) فروشگاه لوازم ورزشی اصفهان با هدف ارائه محصولاتی در سطح کیفی بالا می‌کوشد تا فهرست کالاهای خود را همیشه از میان برندهای سرشناس و مورد اعتماد فعال حوزه ورزش تکمیل نماید

بررسی نکات مهم بازی فوتبال دستی:

نکات مهم بازی فوتبال دستی از موارد ساده‌تر تا نکات پیشرفته‌تر را شامل می‌شود. ولی یادگیری تمامی آن‌ها برای ارائه یک بازی عالی و در سطح کیفی خوب لازم به نظر می‌رسند. در ادامه به مهم‌ترین این نکات اشاره می‌کنیم.

  • آرام نگه‌داشتن دسته‌ها باهدف افزایش سرعت و مانور مچ دست و پیشگیری از کاهش تمرکز
  • قرار دادن پاها در زاویه 45 درجه و کمی باز باهدف حرکت آزادانه بازوها (در فوتبال دستی رومیزی)
  • کنترل توپ مطابق با برنامه‌ریزی حرکت بعدی برای یک پین (پاس‌کاری) موفق
  • قرار دادن یک زاویه کمتر به آدمک در صورت نزدیک بودن توپ
  • یافتن شکاف‌های مختلف جهت شلیک به دروازه
  • استفاده از مهارت انتقال توپ با عبور از دیواره
  • همگام‌سازی آدمک‌های دفاع و حمله به‌منظور مسدودسازی نفوذ احتمالی حریف

روش‌های گل زنی در بازی فوتبال دستی:

یکی از حیاتی‌ترین نکات مهم بازی فوتبال دستی آشنایی با روش‌ها و شگردهای گل زنی است. بسیاری عادت کرده‌اند، برای پیدا کردن یک‌راه باز تنظیمات زیادی را بر روی توپ و آدمک در زمان شوت‌زنی اعمال نمایند. این امر از سرعت و شانس آن‌ها برای رسیدن به گل در یک بازی تهاجمی با سرعت‌بالا، می‌کاهد. درحالی‌که شلیک یک‌باره به سمت هدف، حمله چرخان تیز با مچ دست و کنترل میله‌ها با تمام توان، چند لحظه درنگ و سپس واردسازی ضربه ناگهانی و در ادامه انتخاب الگوهای حرکتی متفاوت، انجام حرکات پیش‌بینی‌نشده و متزلزل کننده ذهنیت حریف از بهترین راه‌های گل زنی در فوتبال دستی به شمار می‌روند.

نکات مهم دفاع بازی فوتبال دستی:

تکنیک‌های دفاع نیز مهم بوده و به‌اندازه ترفندهای حمله دربرد بازیکنان تأثیرگذار هستند. بدین ترتیب بخشی از نکات مهم بازی فوتبال دستی به موضوع دفاع و تکنیک‌های آن اختصاص می‌یابد. برای یک دفاع جانانه باید بدانید که آدمک‌ها در زاویه 35 تا 40 درجه در مهار توپ و جلوگیری از بازگشت آن به دست حریف توانمندتر هستند. در ادامه استفاده از میله 3 آدمکی، انجام واکنش سریع در برابر شوت‌های هدف‌دار حریف، بستن هرگونه راه نفوذ با چینش اصولی آدمک‌ها، نگه‌داشتن توپ بین دو میله و استفاده از میله‌های مرکزی برای دفاع، شمارا در برابر پیشرفت حریف و گل خوردن محافظت می‌کند.

آشنایی با قوانین رایج فوتبال دستی:

با توجه به اینکه فوتبال دستی یک بازی محبوب در بسیاری مسابقات جهانی بوده، قوانین خاصی برای انجام اصولی آن تدوین‌شده است. شما نیز اگر قرار است، به‌صورت حرفه‌ای در این بازی فعالیت نمایید، آشنایی با این قوانین برایتان ضروری به نظر می‌رسد. همان‌طور که تهیه یک فوتبال دستی حرفه‌ای از یک مجموعه معتبر مانند گروه ورزشی رویال را باید جدی بگیرید.

  1. قانون اول: دقت در زمان بازی (5 زمان 15 دقیقه‌ای و 30 ثانیه استراحت بین ست‌ها)
  2. قانون دوم: اختصاص برد به بازیکن برنده در 3 ست از 5 ست
  3. قانون سوم: شروع بازی از زمان قرارگیری توپ در مقابل آدمک‌ها در مرکز میز
  4. قانون چهارم: تعیین شروع‌کننده بازی و انتخاب زمین توسط سکه
  5. قانون پنجم: شروع مجدد بازی پس از اعلام آمادگی به حریف
  6. قانون ششم: تغییر شمارنده بعد از زدن گل، حذف گل در صورت فراموشی تغییر شمارنده
  7. قانون هفتم: شمارش گل حتی در صورت بازگشت توپ از داخل دروازه
  8. قانون هشتم: تعلق توپ مرده به بازیکنی که توپ به دروازه وی نزدیک‌تر است.
  9. قانون نهم: شروع بازی توسط تیم حریف از زیر میله دو آدمکی در صورت اوت

خطاهای بازی فوتبال دستی:

خطاهایی مانند چرخاندن میله بیش از 360 درجه، استفاده بیش‌ازحد از تایم اوت، ضربه زدن به میز، تکان دادن میز، برداشتن هر دودست از روی میله‌ها و ترک کردن میز بدون اخذ وقت استراحت نیز از نکات مهم بازی فوتبال دستی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا