لیست نمایندگی های سامسونگ در تهران

شرکت سامسونگ بعد از تاسیس ​با رویکرد یک شرکت تجاری در بخش های گوناگونی مثل فرآوری غذا، پارچه، خدمات بیمه و خرده فروشی شروع به کار کرد. در سالهای دهه ۱۹۶۰ سامسونگ صنایع الکترونیک، ساختمان سازی و کشتی سازی را ​هم به مجموعه خود اضافه کرد و ​با این کار به پیشرفت قابل توجهی دست یافت.

 در سال ۱۹۸۷ با فوت بنیانگذار شرکت، سامسونگ به چهار گروه جدای از هم تقسیم شد: سامسونگ گروپ، گروه  Shinsegae، گروه  CJ، گروه  Hansol

 از دهه ۱۹۹۰ به تا به ​امروز شرکت سامسونگ تجارت خود را در همه جای دنیا گسترش داده است و به ویژه در ​زمینه تلفن های هوشمند و نیمه رساناها به موفقیت های چشم گیری رسیده است. از بزرگترین زیر مجموعه های سامسونگ گروپ، سامسونگ الکترونیکس است که پردرآمدترین شرکت تکنولوژی جهانی است و از نظر سوددهی از چهار شرکت دیگر برتر است.

 از سویی دیگر سامسونگ گروپ اثر بسیار مهمی در ​رشد اقتصاد، سیاست، فرهنگ و رسانه های کره جنوبی ​بازی کرده است و کمپانی های زیرمجموعه خود را تقریبا یک پنجم کل صادرات کشور کره جنوبی را تامین کرده اند. درآمد سامسونگ به صورت تخمینی برابر ۱۷٪ از تولید کل ناخالص داخلی کره جنوبی است که بیشتر از ۱۰۸۲ میلیارد دلار تخمین زده می شود. درآمد سامسونگ گروپ در سال ۲۰۱۲ به بیشتر از ۲۶۵ میلیارد دلار رسید و در سال ۲۰۱۳ توانست سودش را ۳۰ میلیارد دلاری کند. این شرکت با دارایی ۵۹۰ میلیارد دلار (۲۵۶ میلیارد دلار نقد)، بیش از ۴۲۷ هزار کارمند در همه جای دنیا دارد.

 در سال های ابتدایی شکل گیری سامسونگ یعنی بین سالهای ۱۹۶۹ تا ۱۹۸۷ کالاهای این کمپانی بین المللی را تلویزیون، ماشین حساب، یخچال، تهویه مطبوع، و ماشین های شوینده تشکیل می داد. در سال 1970 بعد از قراردادی که با شرکت  NEC بست مجموعه Samsung-NEC هم به تحت نظارت آن افزوده شد و ساخت و ساز لوازم خانگی و صوتی و تصویری هم به مجموعه فعالیت های سامسونگ اضافه شد و در سال ۱۹۷۴ تولید نیمه رساناها هم راه خود را به شرکت سامسونگ باز کرد.

تا سال ۱۹۸۱ شرکت الکتریکی سامسونگ ۱۰ میلیون تلویزیون سیاه و سفید ساخت. در ۱۹۸۳ آغاز به تولید DRAM کرد. در سال ۱۹۸۸ با بخش های نیمه رسانا و ارتباطات ادغام شد و نام سامسونگ الکتریک تشکیل شد.

سامسونگ الکترونیک در سال ۱۹۸۸ نخستین موبایل خود را روانه بازار کرد. در سالهای دهه ۱۹۹۰ موتورولا ۶۰ درصد و سامسونگ فقط ۱۰ درصد بازار را در دست داشت، که سامسونگ با مشکل کیفیت و سطح پایین بودن کالاهای خود روبه رو بود و در میانه های دهه ۹۰ بحث خروج از این بازار، نیز مطرح بود اما...

 لی کان-هی فرزند و جانشین چول، در سال های بعدی اقدام به عوض کردن ​استراتژی سامسونگ کرد و با کنار نهادن ساخت کالاهای کم-فروش و ضعیف، به سمت ساخت و طراحی قطعه ها و سرمایه گذاری در تولید فن آوری های تازه ​برای استفاده در سایر شرکت ها ​روی آورد. بعد با کنار گذاشتن شعار “برندی ارزان” خود را به برترین تولیدکننده محصولات الکترونیکی مصرفی رساند.

محصولات شرکت سامسونگ

 محصولات مصرفی سامسونگ در سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ سود خالصی بیشتر از ۵٪ را برای خود به دست آورد، آن هم در زمانی که ۱۶ شرکت کره جنوبی به علت بحران های مالی ورشکسته شده بودند. در سال ۲۰۰۵ سامسونگ الکترونیکس برای نخستین بار از سونی جلو زد و کمپانی رده ۲۰ در میان برندهای محبوب دنیا گشت.

در سال ۲۰۰۷ سامسونگ دومین کمپانی تولید کننده موبایل در دنیا شد و برای نخستین بار از موتورولا پیشی گرفت. در آمد کلی سامسونگ در سال ۲۰۰۹ به ۱۱۷.۴ میلیارد دلار نزدیک شد و از لحاظ میزان فروش، بالاتر از HP در ابتدای لیست عظیم ترین کمپانی های فن آوری بین المللی قرار گرفت.

 

 صفحه نمایش های ال سی دی و ال ای دی

سامسونگ در سال ۲۰۰۴ بزرگترین تولید کننده صفحه های نمایشگر OLED گشت، و از سهم ۴۰ درصدی بازار جهانی در سال ۲۰۱۰ به سهم ۹۸ درصدی دست یافت. سامسونگ در تولید صفحه نمایشگرها و تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی هم پیش گام بود.

 

موبایل های هوشمند سامسونگ

  سامسونگ با دو برند Galaxy S و Galaxy Note در کنار iPhone اپل قدآرایی کرد و محصول اندرویدی اش را سالیانه بیشتر از آن به فروش می رساند. بازاریابی خیلی بالای بین المللی، به کارگیری از رابط کاربری اختصاصی با امکانات قوی نسبت به اندروید گوگل، به کارگیری از صفحه نمایش های با کیفیت Super AMOLED، به کارگیری از چیپ های پردازشی قوی، و همکاری نزدیک با کمپانی های مخابراتی دنیا، علل عمده موفقیت سامسونگ می باشند.

 سامسونگ که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۹ هر سال رشد ۱۳.۵ درصدی را -در مقایسه با رشد ۳.۴ درصدی اینتل- به دست آورده، در سال ۲۰۱۴ تبدیل به بزرگترین تولیدکننده چیپ های نیمه رسانا شده است.

 

تلویزیون های سامسونگ

 از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ سامسونگ در بازار تلویزیون شود خوبی به ​دست آورد و در سال ۲۰۱۰ نخستین تلویزیون تمام اچ.دی سه بعدی از نوع ال.ای.دی را به بازار روانه نمود که در شش ماهه اول به فروش ۱ میلیونی دست یافت. سامسونگ از سال ۲۰۰۷ تلویزیون های اینترنتی را ارائه داد و با بهره گیری از تلویزیون های هوشمند سامسونگ که در سال های بعدی به بازار آمدند نصب اپلیکیشن هم امکان پذیر شد.

 

 با سایر محصولات شرکت سامسونگ آشنا شوید

لیزرهای لیزری تک رنگ، چاپگر های رنگی (لیزری و جوهر افشان)، تا چاپگر های چند کاره و کالاهایی نظیر دوربین های دیجیتال، کم کوردر، لپتاپ، کامپیوتر دسکتاپ، و پخش کننده های موسیقی.

 

آینده شرکت سامسونگ

هدف های لی کان هی، صاحب سامسونگ، برای دهه آینده خیلی جامع و متنوع است. او باور دارد که سامسونگ برای زنده ماندن راهی ندارد جز اینکه به یک شرکت درجه اول تبدیل شود. وی سامسونگ را متعهد کرده‌ است که برای توسعه نسل جدید فناوری مانند سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای و مهندسی زیستی ۷۵ میلیارد دلار آمریکا سرمایه‌گذاری کند.

لی معتقد است که تغییرات در پنج تا ده سال آینده بدون شک بیشتر از تغییرات صد سال اخیر خواهد بود. همانطور که تغییرات صد سال گذشته بیشتر از تغییرات پانصد سال پیش از آن بود. وی باور دارد در قرن بیست و یکم هیچ شرکتی به تنهایی نمی‌ تواند پیشرفت کند. در این قرن سرعت تغییرات روزافزون می شود و تلاطم انتقال و حرکت ادامه می یابد. لی دوران آینده را دوران فرا نیم‌رسانا خوانده است و روند تغییرات باورنکردنی را برای دنیا پیش‌بینی نموده است.

 

شعارهای شرکت سامسونگ

از زمانی که شرکت سامسونگ تاسیس شده است، توجه به نیروی انسانی، کمک اقتصادی به جامعه و خردورزی از شعارهای آن شرکت بوده است. مدیرعامل سامسونگ باور دارد که موفقیت سامسونگ در اثر بها دادن به پنج ارزش زیر به دست آمده است:

 کیفیت، خلاقیت، رقابت، فرهنگ و وحدت

 در سال ۱۹۹۳، مدیرعامل سامسونگ برنامه هویت بخشی تازه ای را در پنجاه و پنجمین سالگرد تأسیس سامسونگ اعلام کرد. او خبر داد که سامسونگ نیاز دارد تا بازتاب‌های اخلاقی خود را به در واقعیت به صورت محسوسی مشاهده کند. کمپانی هایی که متعهد اصول اخلاقی نمی باشند، نخواهند توانست کالاهای با کیفیتی تولید کنند، چون از مشتریان و نیازهای آنها درک روشنی ندارند.

در سامسونگ هر تغییر به منزله یک فرصت دیده می شود و به افراد امکان و اجازه خطا کردن داده می شود، به شرط اینکه آن خطا با سند و  علمی باشد و دیگر تکرار نگردد. اصول تازه مدیریتی سامسونگ بر اساس اخلاق و قانون، احترام به صاحبان منافع و مشتریان و پذیرش مسئولیت اجتماعی نوشته شده است.